大学評価
大学評価・学位授与機構研究紀要
大学評価・学位授与機構
2002/10
|
Jpn. or Foreign | 和雑誌 |
---|---|
Title | 大学評価 大学評価・学位授与機構研究紀要 |
Publisher | 大学評価・学位授与機構 |
Frequency | 18 |
Volume - Vol. No. | No.1 (1) |
Volume - Years of Serial | 2002/10 |
Volume - Pub. Date | 2002/10 |
Volume - Page | 208p |
Size | B5 |
ISSN | 1347-5991 |
Contents Note 1 | [論文] ARTICLES アメリカの大学におけるTQM(総合的品質経営)活用状況に関するアンケート調査結果 The Result of Questionnaire Survey of American Experience of TQM(Total Quality Management)in Higher Education 舘昭・森利枝 |
---|---|
Contents Note 2 | 高等教育における評価の諸要素とその機能-改善指向の評価文化の形成に向けて- Some Elements of Evaluation and their Functions in Higher Education-Aiming at Formation of the Improve-ment-oriented Evaluation Culture- 大塚雄作 |
Contents Note 3 | 日本とアメリカのテクオリティ・マネジメント(Quality Management)をめぐる今日的特質-アメリカの大学におけるTQM導入成果をふまえて- Current Characteristics of Quality Management in Japan and US-based on the introduction results of TQM in American University 八尾坂修 |
Contents Note 4 | アメリカにおける管理運営モデルの変遷と高等教育機関への応用 The Analysis of Transition in Management Styles in the USA and Application of These Models to Higher Education Institutions 山田礼子 |
Contents Note 5 | TQMの大学経営への適応に関する課題-企業経営と大学経営の差異に着目して- Key Issues on the Applicability of TQM to University Management:from the perspective of the differences between the business enterprise and university management 齊藤貴浩 |
Contents Note 6 | [研究ノート・資料] ESSAYS/MATERIALS TQMの観点から見た企業・組織運営の事例調査 Case Studies of Management of Companies and Other Sorts of Organizations from a Viewpoint of Total Qual-ityManagement 喜多一 |
Contents Note 1 | 日本経営品質賞と受賞企業の活動事例:日本アイ・ビー・エム株式会社ゼネラル・ビジネス事業部 The Japan Quality Award and the winner's activity-A case of the Small and Medium Bussi-ness Division of the IBM Japan- 溝上智恵子 |
---|---|
Contents Note 2 | 日本経営品質賞受賞企業の活動事例:アサヒビール株式会社 Case Study of Management of a Company that Received Japan Quality Award-Asahi Breweries,LTD. 喜多一 |
Contents Note 3 | 日本経営品質賞受賞企業の活動事例:日本総合研究所 A case study of the activities on quality management:Japan Reserch Institute,Ltd:Winner of the Japan Quality Award for 1998 齊藤貴浩 |
Contents Note 4 | 「患者さま」中心の病院経営-医療法人鉄蕉会亀田メディカルセンターを事例として- Patient centered hospital managemant:A case study of the Kameda Medical Center 齊藤貴浩 |
Contents Note 5 | TQM概念から見た大学マネジメントの現状-立命館大学の事例調査報告- Case Study of University Managemant from the Perspective ofTQM-Ritsumeikan University- 林隆之 |